onsdag den 4. april 2012

- Det her er mit livsformål


Artikel i Dagbladet Roskilde, torsdag 23. december 2010


Susanne Mikaella Veierbæk har gjort det til sit mål at få mennesker til at kommunikere bedre.

ROSKILDE: Susanne Mikaella Veierbæk har været vidt omkring i sit 47 år lange liv. Både personligt og jobmæssigt.
Hun er uddannet socialpædagog, er psykosprituel vejleder, storyteller og meget mere. Hun har både arbejdet med unge udviklingshæmmede, børn og ældre mennesker, og det er netop de mange menneskelige erfaringer, hun har gjort sig via sit arbejde, der har ført hende til projektet på Livsglædecentret.
Hendes liv tog for alvor en drejning i 2008, hvor hun blev uddannet sexolog.

- Det var på det tidspunkt, jeg begyndte min egen rejse ind i mig selv. Jeg havde på det tidspunkt beskæftiget mig med mennesker på næsten alle tænkelige områder og niveauer - fra vugge til grav, kan man måske sige - Og dét gik op for mig, at jeg har skullet hele vejen rundt om mennesket, for at finde min rette hylde, siger Susanne Mikaella Veierbæk.

Unik kombination
Det er netop kombinationen af arbejdet med krop, sind og ånd på én gang, der ifølge Susanne selv, gør hendes tilbud på Livsglædecentret helt unikt.

 - Tantramassage, parterapi og sexologsamtaler er den perfekte pakke. Vi mennesker er i løbende udvikling, men når vi hver dag har travlt med job, børn og fritidsinteresser, glemmer vi at mærke efter, om vi i virkeligheden er rigtigt glade, og om vi er tilfredsstillede. Min opfordring til alle mennesker er at tage tiden til at forkæle sig selv og hinanden, for det er kærlighed, der holder vores liv i gang -det er her, vores styrke kommer fra til at kunne klare de mange ting, vi har at se til i hverdagen, siger Susanne Mikaella Veierbæk.



” I et parforhold
tror vi tit, at vores partner er skraldespand
for al vores lort. Det er helt forkert.
Vi skal meget hellere være hinandens hjælpere.”
Susanne Mikaella Veierbæk



Åbn portene
Vi skal blive bedre til at kommunikere med hinanden og turde indvie vores elskede i vores inderste følelser og fantasier, mener Susanne Mikaella Veierbæk.

-I et parforhold tror vi tit, at vores partner er skraldespand for al vores lort. Det er helt forkert. Vi skal meget hellere være hinandens hjælpere. Det handler om at bygge et kommunikationssprog, der gør, at vi tør dele vores allerinderste fantasier med hinanden, for det er de færreste, der giver sig 100 procent hen til kærligheden. Vi er ofte generte og tilbageholdende med at nedbryde de barrierer, der holder os tilbage for at udvikle os selv og hinanden i et forhold. Det gælder både på det seksuelle og det personlige plan, og det er her, jeg kan gå ind og hjælpe med at åbne nogle porte, siger Susanne Mikaella Veierbæk.

Hun understreger, at hun som tredje part kun er hjælper, og det er derfor parret, eller den enkelte, der skal sætte sine egne grænser og udviklingstempo.

Tantrauddannelse
Der kommer par i alle aldre hos Susanne Mikaella Veierbæk. De yngste er sidst i tyverne, mens de ældste er omkring 70.
Det samme gælder for de mennesker, der henvender sig til Livsglædecentret for at lære at give og modtage tantramassage, som par eller som enkeltpersoner. Her spænder gruppen fra 22 til 82 år.
Især tantramassagen er et stort hit, og derfor barsler Susanne Mikaella Veierbæk med at lave Danmarks første uddannelse som tantramassør. Hun regner med at skyde projektet i gang.

- Mennesket har så meget uudnyttet sanselighed i hele kroppen, og det er netop her, tantramassagen kan sætte skub i sagerne. Jeg oplever mange, der kommer til mig efter en massage og siger, at det er bedre end sex, og det har været med til at give mig mod på at starte en decideret uddannelse i tantramassage.
Mange mennesker ville have glæde af at opleve, hvor meget mere overskud, de får efter en tantramassage, og der vil helt sikkert også komme gang i sexlivet hos en række danskere, hvor lagnerne ikke har været så flittigt brugt af den ene eller anden årsag, slutter Susanne Mikaella Veierbæk.

Harvey



47-årige Susanne Mikaella Veierbæk har gjort det til sin levevej at hjælpe danskerne til at styrke deres seksualitet og til at udvikle sig. Som sexolog, parterapeut og tantramassør tager hun hånd 
om menneskets krop, sjæl og ånd.  Foto: Jens Wollesen.