søndag den 25. november 2012

HVAD ER DER GALT MED RYNKER?

Var til kor i går. Jeg er så heldig at være med i et kor, hvor glæden ved at synge er nok til at kunne være med i fællesskabet. Det er ikke tit, jeg kommer, men når jeg gør, går jeg altid derfra med glæde i kroppen, og taknemmelighed over bare at kunne dumpe ind når det passer i mit liv.
Men det jeg vil fortælle om gårsdagen er, at der blev talt om rynker, på den måde, at man ikke ønskede dem. Og så var det bare lige, jeg kom til at tænke, "hvad er der galt med rynker?"
… for mig at se, så er det der, man kan se et andet menneskes liv, der hvor man ser at livet er blevet erfaret og har skabt visdom.

Rynker giver et ansigt karakter og vidner om et erfaret liv.

Rynker er smukke, rynker er liv, og hvorfor dog fjerne det, vi har brugt så mange år på at skabe?
Og ja, jeg begynder at se bakkedale i mit eget ansigt, og jeg tænker, hver gang jeg ser i spejlet, hvor er jeg heldig at have været med hele vejen igennem, og hvor ville jeg ikke have undværet én eneste oplevelse, for det jeg ser, er det jeg er, og det jeg skaber.
Livet er smukt med alle dets ar, sår, bumser, hår og rynker… for det er jo bare, det der er :-)
Susanne Mikaella